PolAlap - A politikai alapozó

Fekete-fehér: igen-nem?

2020. június 15. - Polalap

Az elmúlt hetekben a koronavírus keltette médiaérdeklődés csillapodni látszik, és ahogy lassan az életünk részévé vált a járvány, úgy helyeződött át a hangsúly más aktuális problémákra. Így kerülhetett reflektorfénybe az Egyesült Államokbeli tüntetéssorozat, amit George Floyd meggyilkolása váltott ki, és hasonlóképp történt ez a hazai Deák téri késeléssel is. Állandó szerzőnk véleménycikkét közöljük.

blm.jpg

Március közepén az egész világ elcsendesedett, és magába fordult. A személyes találkozók és kapcsolatok a virtuális térbe kerültek át. Mindez tökéletes lehetőség volt az önreflexív magatartásra, amivel sokan éltek is. A karantén okozta kettős érzések mindenkiben másképp jelentek meg: volt, aki kihasználva a lehetőséget, önmagára fókuszálva töltötte el a hosszú és megterhelő hónapokat, akadtak azonban olyanok is, akik – egyéb lehetőségek híján – egy nagyon szűk gerendán egyensúlyozva próbáltak élni és túlélni.

A sokszor csak egyszerűen hátrányos helyzetűnek kikiáltott csoportok képviselői, legyenek azok a mélyszegénységben élők, a cigányok, a feketék, vagy éppen a családon belüli erőszaknak kitettek, életük talán egyik legnagyobb próbatételét élték át abban az időszakban. Számukra a mindennapos megélhetést jelentette a munka, sokuk foglalkozása pedig nem tette lehetővé, hogy az online is folytatható legyen.

Ebben a kétségekkel teli időszakban a feszültségek a tetőfokára hágnak és megfelelő pszichológiai és társadalmi háttér nélkül nagyon nehéz ezekkel megbirkózni. Egy apró szikra elég ahhoz, hogy hatalmas robbanás és tűz keletkezzen. Így történt ez akkor is, mikor a Deák téren két társaság összeszólalkozott. A végeredmény ismert: két halott, egy gyanúsított és óriási társadalmi megosztottság. Az ilyen és ehhez hasonló esetek nem precedens nélküliek, azonban az azokra adott válaszok mindig meghatározzák a probléma eszkalálódásának útját. Magyarország társadalma pedig nem adott megfelelő választ erre az esetre. A szolidaritás teljes hiánya mutatkozott meg, a szurkolótársaikat elveszítő fociultrák kihasználva a lehetőséget erődemonstrációt tartottak és cigánybűnözést emlegettek – annak ellenére, hogy az elkövető, mint kiderült: nem cigány volt – erre válaszul pedig hasonlóan fölöslegesen reagált az ellenpólus, ők náci felvonulást emlegették és az Antifa Mozgalom életrekeltét várták.

Amerikában is hasonló eset történt. Az ügy ismert: a fekete bőrű George Floyd nyakán addig térdelt egy fehér bőrű rendőr, míg előbbi bele nem halt. Óriási tiltakozás- és tüntetéshullám vette kezdetét, aminek a során még az amerikai elnököt, Donald Trumpot is el kellett menekíteni egy rövid időre. A később még inkább elfajult demonstrációk aztán fosztogatásba léptek át és sokan az 1992-es Rodney King-féle esettel vontak analógiát. Ott is, akárcsak nálunk, egy társadalmi csoportot tettek felelőssé, és világszerte felszólaltak az intézményes (különösen a rendőrség körében létező) rasszizmus ellen.

A két eset közti hasonlóságokat nehéz nem észrevenni, az azokra adott válaszreakciók helyességét azonban fontos és szükséges megkérdőjelezni. Ezek az ügyek azok, amik egyetemes és konszenzusos véleményt alkotnak mindenkiben: nem fér bele az, hogy egy európai főváros közepén két fiatalt halálra késeljenek, ahogy nem fér bele az sem, hogy egy amerikai rendőr perceken át halálra kínozza az igazoltatás alá vont személyt. Mindkét esetben a rasszizmus és a fehér-színes bőrszínű ellentét vált igazán élessé, ezt pedig mindenkinek el kell utasítani, függetlenül a bőrszíntől, nemtől és hovatartozástól.

Azonban azzal a ténnyel, hogy ezekre a rendkívül érzékeny társadalmi törésvonalakra módszeresen rátelepednek a különböző zászlók alatt gyülekező mozgalmak, csupán egy dolog válik biztossá: nem lesz egyetértés és nem lesz szolidaritás. Nem ítélhető el senki azért, amiért nem tudja megkülönböztetni a tüntetőket a fosztogatóktól, a megemlékezőket a cigánybűnözést skandálóktól.

A fölösleges erőszak elleni egységes kiállásnak van létjogosultsága, azonban, ha mindez erőszakba torkollik, és még nagyobb problémákat gerjeszt, akkor talán érdemes visszalépni egyet, és más módszert keresni a véleményünk kifejtésére, mivel csak ez vezethet a kívánt cél elérésére. Az emberekben évszázadok óta élő rasszizmust nem lehet megszüntetni azzal, ha a fehérek védelme érdekében minden cigányt felelőssé teszünk, ahogy nem fog működni az sem, ha minden fehérre elnyomóként tekintünk, hiszen ezzel a végén mi magunk is rasszistává válunk.

Pintér Patrik

Borítókép: MTI/EPA/Etienne Laurent

A bejegyzés trackback címe:

https://polalap.blog.hu/api/trackback/id/tr4315809438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illaim 2020.06.16. 14:23:37

Egy emberélet elvesztése is sok! Évente több mint 30.000 magyar hal meg az elégtelen egészségügyi ellátás miatt! Ez már tömeggyilkosság! Ez ellen vajon miért is nem akar tüntetni a fideSS SA csürhéje?
Bűnpártolás miatt? Vagy csak képtelenek felfogni a csökött fehérjehalmazukkal a fejükben?

konrada 2020.06.16. 14:32:00

@ulpius66: "- az USA börtöneiben arabok 87%-a nigger"

Ez tutira téves, mert ez két jól elkülöníthető rassz!
;)

Nagykörúton túli magyar 2020.06.16. 14:43:53

@illaim:
"Évente több mint 30.000 magyar hal meg az elégtelen egészségügyi ellátás miatt! Ez már tömeggyilkosság! "
Magyarországon nincs olyan, hogy elégtelen egészségügyi ellátás. Legfeljebb sok ember ugyanolyan ellátást szeretne kapni, mint ami nyugaton van, de csak tizedannyit fizetne be érte a közösbe.
Hát akkor olyat is kap.
De mára a Fidesz megteremtette azt a környezetet, hogy a magánkórházakban pikkpakk ellátják az embert, és ugyanannyiba kerül a polgárnak (sőt, talán még olcsóbb is) mint amit egy nyugati polgár fizet.

És nem, ne gyere a szokásos dumával, hogy de kevesebb a béred! A kutyát nem érdekli!
Ha a tévédért, a mobilodért, a kocsidért le tudsz ugyanannyit perkálni, mint a nyugati ember, akkor az egészséged is érjen meg ennyit!!!! Ma már csak annak sír a szája az egészségügy miatt, aki AZON AKAR SPÓROLNI!
Szánalmasak!

cicmen 2020.06.16. 14:44:47

Megállapíthatjuk, hogy a cigányok és a négerek lusta buta, agresszív, bűnözésre hajlamos népség, akiket a tetves, hazug, buziságra hajlamos libsik foggal körömmel védenek!

midnight coder 2020.06.16. 14:45:17

@Attilajukkaja: "Nincs rá adatod. De ha igaz lenne, csak annyit jelentene, hogy egy fehér bűnözőnek könnyebb megúsznia a börtönt."
A négerre van adat, legalábbis a gyilkosságokra:
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/topic-pages/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

Igazából 50-50% körül van a fekete és a fehér, csak a feketék számaránya úgy 13%, a fehéreké meg 83%.

"Mit kell bizonyítani azon, ami nyilvánvaló? "
Már miért lenne nyilvánvaló ? Párhuzamos kultúrák élnek együtt. Az egyik erőszakosabb, a másik kevésbé. Az egyiknél jobban elfogadott Pl. a kábítószer, a másiknál kevésbé. Amúgy ha megnézed, fehéret leginkább fehér öl, míg négert leginkább néger.

Ami amúgy azt is jelenti, hogy ha ennek a dolognak az lesz a vége, hogy az amcsi rendőrök nem mernek majd hozzányúlni a fekete elkövetőkhöz, annak pont a négerek isszák meg majd a levét.

cicmen 2020.06.16. 14:46:37

@illaim: Egy emberélet elvesztése is sok!.....................................

Ez ebben a formában hülyeség, mert ha te megdöglenél, az egyenesen jótétemény lenne!

midnight coder 2020.06.16. 14:53:42

@illaim: Ezen egyik kormány sem nagyon fog érdemben változtatni. Az alapvető gond az, hogy van egy nagy kosár, akiből az is ugyanannyit vesz ki aki egész életében rakta a kosarat, és az is, aki soha életében nem rakott bele semmit.

cicmen 2020.06.16. 14:59:56

@Nagykörúton túli magyar: Volt egy ilyen dilemmám, de nem akartam belemerülni, mert az nem jött volna ki egy sorban, ez a droid meg nem ér annyit!

Attilajukkaja 2020.06.16. 15:00:10

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
"én láttam"
Meséld el.

@midnight coder:
"Igazából 50-50% körül van a fekete és a fehér, csak a feketék számaránya úgy 13%, a fehéreké meg 83%."
Ezt nem egészen értem.

"Már miért lenne nyilvánvaló ? "
Mert az emberek rasszisták, szinte mindenhol. De az USA-ban és Magyarországon biztosan.

"ha megnézed, fehéret leginkább fehér öl, míg négert leginkább néger"
Nem tudom (nincs rá adatom), de ezt el tudom hinni. Főleg a fehérek által uralt világban.

"hogy az amcsi rendőrök nem mernek majd hozzányúlni a fekete elkövetőkhöz, annak pont a négerek isszák meg majd a levét"
Erről persze szó sincs. Itt a brutalitás a lényeg. De abban igazat adok neked, hogy az ottani rendőrök a fehérekkel is brutálisak tudnak lenni. Amúgy arról sem láttam statisztikát, hogy az USA-ban hány fehér kocogót lőttek le csak azért, mert fekete volt. Ilyenről még véletlenül sem olvastam sehol. Fekete sportolóval pedig megtették.

nemecsekerno_007 2020.06.16. 15:07:02

@Nagykörúton túli magyar: Touché! De ne nagyon várj bolsitól alapvető pénzügy ismereteket :)))))))

nemecsekerno_007 2020.06.16. 15:09:53

Az USA-ban rendszerszintű rasszizmus van. Döntögetik a Mohamed szobrokat!
Ja, nem! Muhahahahaha :)))))))))

Amúgy semmi extra

Black Friday

powered by BLM

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 15:10:31

@Attilajukkaja:

"Mit kell bizonyítani azon, ami nyilvánvaló?"

Pl. azt, hogy nyilvánvaló.

konrada 2020.06.16. 15:12:02

@Attilajukkaja:
...azért azt nem árt tudni: Az USA-ban több rendőr hal meg gyilkosságban, mint ahányat ők ölnek meg.

Ez persze nem menti azt, ha ártatlant ölnek, hiszen elvileg stressztűrésre felkészített kiképzett emberek, de magyarázat arra - főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy ők is emberek - hogy nagyon veszélyes a foglalkozásuk, és az egy idő után félelmet generál bennük.
A félelem meg rossz tanácsadó.

Attilajukkaja 2020.06.16. 15:13:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Szóval neked még mindig nem nyilvánvaló, hogy a magyarok vagy az amerikaiak többsége rasszista?????

konrada 2020.06.16. 15:16:39

@Attilajukkaja:
...ja és teszem hozzá, a média nagyúr. Hamar lesznek ott erőszakos bűntettért többször elitéltből sportoló, illetve nők ellen erőszakos - pornószínészkedő szerencsétlen gyerekeiből Disney-részvényes...

cicmen 2020.06.16. 15:16:53

@Attilajukkaja: Szóval neked még mindig nem nyilvánvaló, hogy a magyarok vagy az amerikaiak többsége rasszista?????

Jobban megbízok egy rasszistában, mint egy cigány, vagy néger bűnözőben! Most a zsidókra ki sem szeretnék térni!

midnight coder 2020.06.16. 15:22:15

@Attilajukkaja: Ha megnézed, úgy 3000 körüli fehér illetve fekete gyilkos volt 2018-ban az USA-ban, viszont a népességen belül az etnikai megoszlás: fehér 80%, néger 13%, van vagy 15% spanyol, a maradék indián és egyéb.

"Mert az emberek rasszisták, szinte mindenhol."
Ja. Persze nem csak a fehér ember. Ezzel együtt ez az amcsiknál nem hiszem hogy 1-2%-nál többet jelentene. Azért azt se felejtsd el, hogy abban a roppant rasszista országban az előző elnök néger volt, és olyan néger sztárjai voltak mint Pl. Michael Jackson, Morgan Freeman, stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 15:35:42

@midnight coder:

OK, Michael Jacksonra vagy Morgan Freemanre lehet mondani, hogy muzsikus cigányok. De ott van pl. Colin Powell, akinek a számos betöltött hivatalát az első bekezdés sorolja fel:

en.wikipedia.org/wiki/Colin_Powell

Érdemes a fiatal éveiről szóló bekezdést is elolvasni. Ennyit az amerikai rasszizmusról.

Attilajukkaja 2020.06.16. 15:41:05

@konrada:
"a média nagyúr. Hamar lesznek ott erőszakos bűntettért többször elitéltből sportoló, illetve nők ellen erőszakos - pornószínészkedő szerencsétlen gyerekeiből Disney-részvényes.."
Abban egyetértünk, hogy a média mindenhol nagyúr. De amikor egy igazolt sportolót lőttek agyon az utcán edzőfutás közben, mert azt hitték, talán bűnöző, az azért durva. Szerinted ez egy fehér sportolóval is előfordulhatna? Nem hinném.

@midnight coder:
"úgy 3000 körüli fehér illetve fekete gyilkos volt 2018-ban az USA-ban, viszont a népességen belül az etnikai megoszlás: fehér 80%, néger 13%, van vagy 15% spanyol, a maradék indián és egyéb."
Így már értem, mire gondoltál. De valószínűleg ezek csak az elítélt gyilkosok. Éppen az a baj, hogy a sok fehéret felmentenek, ha "csak" egy feketét lőnek le. Mondjuk OJ Simpson esete különleges, de ugyanolyan felháborító volt.

"Persze nem csak a fehér ember."
Jól mondod!

"az előző elnök néger volt"
Ez sajnos nem változtat a rasszizmus tényén.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 15:44:39

@Attilajukkaja:

"fehéret felmentenek, ha "csak" egy feketét lőnek le."

Bizonyíték? Hány az a sok? Vagy ez is annyira nyilvánvaló, hogy nem is szükséges bizonyítani?

midnight coder 2020.06.16. 15:52:57

@Attilajukkaja: "De amikor egy igazolt sportolót lőttek agyon az utcán edzőfutás közben, mert azt hitték, talán bűnöző, az azért durva"

Lőnek ott le a rendőrök fehéreket is.
www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/

Gery87 2020.06.16. 15:58:21

@Serény Vélemény:

"Szóval akkor mi a frász van azzal a "rendszerszintű rasszizmussal"??? "

Rendszerszintű rasszizmus = buta és lusta, drogos, lumpen senki vagyok és ezért a fehérekre meg a rendszerre fogom a sikertelenségemet!

wolves84lb 2020.06.16. 16:00:11

@Buchhalter: a bayer oldalán nem lehet kommentelni...vicc, ugye? Ennyire veszi komolyan a szólás szabadságot.

Gery87 2020.06.16. 16:01:55

@Nagykörúton túli magyar:

Annak kell adni pénzt, meg annak kell segíteni aki megérdemli, aki akar....
Ennyire egyszerű...
A többi mehet helótának a gettóba, se szavazati jog, se semmi....aztán lehet lövöldözni meg bandázni....

midnight coder 2020.06.16. 16:02:10

@Attilajukkaja: Inkább szerintem arról van szó, hogy míg itt a balliberráltak viszonylag könnyű helyzetben vannak ha valaki arra céloz hogy egy-egy népcsoportban nagyon magas arányban vannak bűnözők: egyszerűen elég azt hazudni hogy ez nem így van, mindössze arról van szó, hogy ők is bűnöznek. Ezt azért tehetik, mert a II világháború után kialakult balliberrált véleményterror eleve megakadályozza, hogy hiteles statisztikák készüljenek. Az amcsi kollégáiknak ez ma még nem áll a rendelkezésükre, így ők csak maszatolni tudnak: azért a sok elítélt a feketék között, mert a bíróságok rasszisták. Azzal amúgy egyik csapat sem foglalkozik, hogy a szőnyeg alá söprés még soha egy problémát sem oldott meg, leginkább azért nem, mert az ő céljuk sokkal inkább a feszültség szítása mint az elsimítása. A cél persze igazából a Trump megdöntése, bár ami azt illeti, a háttérben azért már körvonalazódik egy amerikai kommunista diktatúra is. Aminek persze hosszú távon bukta lesz a vége, és az összes komcsit fel fogja akasztani az istenadta nép, de addig még sok vér folyik le a Mississippin.

wolves84lb 2020.06.16. 16:02:43

@ulpius66: látod, ez van, ha gyógyszerre iszol alkoholt, megint ideokádsz mindenféle marhaságot.

Gery87 2020.06.16. 16:04:45

@Nagykörúton túli magyar:

na ja...ebben is van valami: telefon 200 ezerért....hitelre....az megy. LaposTV....lefosott BMW....márkás lófasz....100 ezer a Szigetre....stb.
De vizitdíj (300 Ft) na az NEM az az ördögtől való lopás!

konrada 2020.06.16. 16:09:12

@Attilajukkaja:
...nem véletlen írtam, hogy a média nagyúr. Te egy igazolt sportolót olvasol benne, aztán ha utána jársz más forrásoknak is, akkor azt is kiolvashatod, hogy nem csak a sportklubjában volt nyilvántartva...

(Nem azt írom most, hogy akkor már le lehet lőni, meg lehet fojtani, de semmi nem úgy fekete-fehér mint ahogyan elfogult újságírók akarják láttatni...)

Gery87 2020.06.16. 16:10:13

@midnight coder:

Honnan veszitek ezt a komcsi szálat? Semmi ilyen nincs a háttérben....felheccelt csürhe tombol...el lesznek picsázva.....semmi forradalom meg ilyen hülyeségek nem lesz!

Attilajukkaja 2020.06.16. 16:15:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
" Vagy ez is annyira nyilvánvaló, hogy nem is szükséges bizonyítani?"
Igen, annyira.

@midnight coder:
"Lőnek ott le a rendőrök fehéreket is."
Így van! Ezért mondtam, hogy a rendőri brutalitás nem csak a feketékre terjed ki.

"a balliberráltak viszonylag könnyű helyzetben vannak ha valaki arra céloz hogy egy-egy népcsoportban nagyon magas arányban vannak bűnözők: egyszerűen elég azt hazudni hogy ez nem így van, mindössze arról van szó, hogy ők is bűnöznek"
Nem tudom, mit gondolnak a "balliberáltak". Én azt mondom, amit ÉN gondolok. Te is csak ezt teszed (mármint azt írod ide, amit te gondolsz).

"A cél persze igazából a Trump megdöntése, bár ami azt illeti, a háttérben azért már körvonalazódik egy amerikai kommunista diktatúra is."
:o)))))) Funny guy!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 16:21:56

@Attilajukkaja:

Ennél már az is jobb érv, hogy "csak".

Attilajukkaja 2020.06.16. 16:24:05

@konrada:
"Te egy igazolt sportolót olvasol benne, aztán ha utána jársz más forrásoknak is, akkor azt is kiolvashatod, hogy nem csak a sportklubjában volt nyilvántartva..."
Tudom, de ez nem változtat azon a tényen, hogy csak úgy lelőtték.

"semmi nem úgy fekete-fehér mint ahogyan elfogult újságírók akarják láttatni..."
Olvastam a múltjáról. Szó sincs elfogult újságírásról. Ebben az esetben nincs.

Attilajukkaja 2020.06.16. 16:25:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Úgy teszel, mintha nem tudnád, mekkora idegengyűlölet dúl a magyarok között.
Nem kellene!

midnight coder 2020.06.16. 16:25:25

@Attilajukkaja: ":o)))))) Funny guy! "

Várd ki a végét. Az amcsi bakfék média nagyon-nagyon ügyesen manipulálja az ottani fiatalokat, és nem csak a négereket. Van ott köztük sok-sok fehér is. Amúgy nem csak a hazaiakat. Lásd, amikor Trump bácsit a legális fegyvertartás miatt próbálták megbúbolni, akkor a média a lövöldözésekkel volt tele. Aztán amikor a klímaszkeptikus vonal miatt, akkor Grétike volt a sztár. Most a black lives matters a menő, Grétike pedig ment a kukába.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 16:29:29

@Attilajukkaja:

"Úgy teszel, mintha nem tudnád, mekkora idegengyűlölet dúl a magyarok között.
Nem kellene!"

Nyilvánvaló, ezért nem is igényel bizonyítást, hogy a magyarok között nem dúl idegengyűlölet.

Buchhalter 2020.06.16. 16:31:56

@Nagykörúton túli magyar: a maszek eü hőz annyit, hogy nekem a maszek fül orr gégész nem vette észre 10 percért 25 000-t elkérve ,hogy kezdődő fülgyulladásom van.Karácsonyi ügyeletben TB kártyára kórházban hoztak rendbe! Én is keresnék ennyit óránként ,mert szerény vagyok! Feleségemet a maszek nőgyógyász rendelte vissza 5 percre ,hogy kapjon egy papírt 10 000 Ft,előtte a 15 perces vizsgálat 17 000-be került. Különben el vagy tévedve : nyugaton inkább Svájcra jellemző a maszek eü,de ott is ki tudod védeni egy közepes összegű havi díjjal, ami elég sok mindent biztosít betegként.Különben a svájci dokik úgy vannak ösztönözve a biztosítójuk által,hogy ha minél többet megy vissza a beteg ugyanazzal a bajjal egyre kevesebb zsetont kap.Amerikában túlsúlyban van a maszek eü.A járványnál ennek a hátulütője csúcsosodott. Kvázi 30-40 millió ember önhibájából ellátás nélkül parkolhat betegen.A full állami se jó.de a full maszek se.Szerintem 65/35 arányban az állami javára lenne az ideális.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.16. 16:44:14

@Attilajukkaja: nem nagy sztori, évekig dolgoztam bv intézetekben. 4 különböző bv intézetet ismerek

Attilajukkaja 2020.06.16. 16:50:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Nyilvánvaló, ezért nem is igényel bizonyítást, hogy a magyarok között nem dúl idegengyűlölet."
De! És erre a kormányunk még rá is erősít a propagandájával.
index.hu/belfold/diszkrim/
qubit.hu/2018/03/02/a-magyarok-gyulolnek-a-legjobban-mindenki-mast-europaban

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
"4 különböző bv intézetet ismerek"
Nehéz meló lehetett. De mit tapasztaltál ott?

Booker DeWitt 2020.06.16. 16:55:23

@n3spr3ss0: De vannak romákra jellemző bűncselekmények, lincselés, öregezés pl. Mondj egy esetet, ahol egy tömeg halálra akart vert, vagy akart verni egy autóst, és nem romák voltak.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.16. 16:56:36

@Attilajukkaja: a meló nehéz volt, de szerettem. a börtönpopuláció úgy néz ki, h 70-80% cigány, a maradék nem.

Booker DeWitt 2020.06.16. 16:57:27

Nem volt cigány a késelő, Cs. "Herceg" Krisztián, csak sokat volt a napon, és lebarnult.

Attilajukkaja 2020.06.16. 17:15:03

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
Értem, te ezt láttad. És szerinted ez miért volt így?

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.16. 17:18:43

@Attilajukkaja: hát ennek baromi sok oka van, nem én vagyok az illetékes személy ennek a kérdésnek a teljeskörű megválaszolására. meggyőződésem viszont, h a cigány (és a white trash) családokból ki kell emelni a gyermeket, bentlakásos, szeretetteljes légkörben kell őket felnevelni, és akkor lehetne nagyot lendíteni a helyzetükön

Nagykörúton túli magyar 2020.06.16. 17:24:15

@Booker DeWitt: Ha nem volt cigány, akkor még veszélyesebb a dolog, mert ezek szerint a cigány "kultúra" fertőző.
Csak nehogy járvány legyen belőle!

Attilajukkaja 2020.06.16. 17:41:58

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
"a cigány (és a white trash) családokból ki kell emelni a gyermeket, bentlakásos, szeretetteljes légkörben kell őket felnevelni"
Nem a családokat kellene inkább jobb helyzetbe hozni, vagy szerinted a szegény családokban a gyerekek nem kapnak elég szeretetet? Ez a baj?

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.16. 18:32:04

@Attilajukkaja: ezt te mondod. én a cigány és white trash családokról beszélek, ami nem a család anyagi helyzetével függ össze.

midnight coder 2020.06.16. 20:46:24

@Attilajukkaja: "De! És erre a kormányunk még rá is erősít a propagandájával."

Tudod ebben azért az is benne van, hogy kevés ország szívott annyit a történelme során az idegenek miatt mint mi. Tatárok, törökök, németek, oroszok. Egész települések vesztették el a népességüket, és ennek a következménye lett Trianon is. Ráadásul van úgy 10%-nyi cigányunk akiknek évszázadok óta nem igazán megy a beilleszkedés, és akik elég szépen megdobják a bűnözési statisztikát. Szemben Pl. egy nyugati országgal, akiknél a multikulti élmény kb. kimerül abban, hogy a néger szolga öt órakor behozta a teát, és utána szertartásosan megköszönte hogy ma sem lőtted le.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 20:50:00

@Attilajukkaja:

"Nem a családokat kellene inkább jobb helyzetbe hozni, vagy szerinted a szegény családokban a gyerekek nem kapnak elég szeretetet?"

Nem, nem a családokat kell jobb helyzetbe hozni. Évtizedek alatt bebizonyosodott, hogy ez nem járható út, mert a családok, benne a szülők segítésével épp azt az életmódot támogatjuk, amely kedvez a bűnözésnek.

A felnőtt cigány populációról le lehet mondani, ők már nem fognak változni, max. a kényszernek (börtön) engedni. A gyerekekre kell koncentrálni. A legjobb az lenne, ha végérvényesen el lehetne választani őket a szülőktől, ám ez emberi jogokba ütközne, valamint a balosok és a liberálisok is sivalkodnának miatta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.16. 20:52:27

@Attilajukkaja:

"Értem, te ezt láttad. És szerinted ez miért volt így?"

Moving the goalposts.

Glokta 2020.06.16. 21:08:56

@ulpius66: Ki a faszt érdekel Marx származása? Egy olyan emberről beszélünk, aki utálta a zsidókat, valahogy úgy, mint te, és meggyőződéses ateista volt.

Attilajukkaja 2020.06.17. 08:20:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"a családok, benne a szülők segítésével épp azt az életmódot támogatjuk, amely kedvez a bűnözésnek"
Ezt te sem gondolhatod komolyan. Szóval a családtámogatás gerjeszti a bűnözést? Amúgy a családtámogatás alatt nem csak a válogatás nélküli pénzosztást értjük (családi pótlék), hanem például olyan intézkedéseket is, hogy a gyerekeknek kötelező nem csak iskolába, hanem óvodába is járni. De idetartozik az egészségügyi ellátás, az iskolai szegregáció azonnali megszüntetése, a szociális hálózat megerősítése, a gyermekéhezés csökkentése, de talán még a munkahelyek létesítése/megtartása is. Véleményem szerint, egy okos családtámogatási rendszer, ami nem csak a tehetősebb családokat segíti, hanem a szegényebbeket is, sokkal többet számítana az egész magyar társadalom számára, mint a szegények ellehetetlenítése.

"A legjobb az lenne, ha végérvényesen el lehetne választani őket a szülőktől, ám ez emberi jogokba ütközne"
Bizony, bizony! Az emberi jogok már csak ilyenek egy normális országban. Arról nem is beszélve, hogy mit csinálnál ennyi, a családból kiemelt gyerekkel? Már a mostaniakkal se nagyon tud mit kezdeni a rendszer.

"Moving the goalposts."
Látom, nem tetszik, hogy kíváncsi vagyok egy másik ember véleményére. :o)

@midnight coder:
"ebben azért az is benne van, hogy kevés ország szívott annyit a történelme során az idegenek miatt mint mi."
Ezt értem, de akkor miért is Oroszország vagy Törökország a legnagyobb haverunk mostanában? Na meg Németország a legnagyobb gazdasági partnerünk. Ezeket a régi sérelmeket talán már illene átértékelni.

"Egész települések vesztették el a népességüket, és ennek a következménye lett Trianon is."
Leginkább a magyar politikusok bénázása vezetett egy olyan igazságtalan békeszerződéshez, amit ma Trianonnak nevezünk. Nehéz lenne ezt csak a tatárjárásra fogni.

"van úgy 10%-nyi cigányunk akiknek évszázadok óta nem igazán megy a beilleszkedés, és akik elég szépen megdobják a bűnözési statisztikát."
Szerintem is ezzel kellene foglalkozni, de egyelőre egyik kormány sem tette.

"Szemben Pl. egy nyugati országgal, akiknél a multikulti élmény kb. kimerül abban, hogy a néger szolga öt órakor behozta a teát"
És szerinted még ma is ennyiben merül ki? Te még ma is csak ezt látod?

Attilajukkaja 2020.06.17. 08:22:33

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
"ezt te mondod. én a cigány és white trash családokról beszélek, ami nem a család anyagi helyzetével függ össze."
Mit mondok? Én feltettem neked egy kérdést.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.17. 09:52:08

@Attilajukkaja:

"Szóval a családtámogatás gerjeszti a bűnözést? "

Látom, továbbra is szalmabábozol, belemagyarázol, vagyis tisztességtelenül vitázol.

Attilajukkaja 2020.06.17. 10:42:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Bagoly mondja verébnek. Kár, hogy nem a lényegre válaszoltál. Szerinted ez a tisztességes vita?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.17. 11:47:23

@Attilajukkaja:

Nem, az valóban nem tisztességes vita, hogy elfderdíted a másik mondandóját. Ahogy a moving the goalposts sem az.

"Kár, hogy nem a lényegre válaszoltál"

Miért, volt benne lényeg is? :O

Attilajukkaja 2020.06.17. 12:10:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"volt benne lényeg is?"
Én pontosan leírtam, mire gondolok családtámogatás alatt. Nem arra, amire te utaltál. Erre válaszként csak személyeskedést kaptam. Érdekelne, hogy ezekről mi a véleményed.

A kapufa hasonlatodat pedig nem értem. Érdekelt egy olyan ember véleménye, aki elmondása szerint 8 börtönben is végzett valamilyen tevékenységet. Ő azt tapasztalta, hogy az elítéltek 70-80%-a volt cigány. Ez ellentmond az országos statisztikáknak, de elfogadtam az állításait. És kíváncsi voltam, mit gondol erről. Ez miért bánt téged annyira, hogy ismét felhozod a kérdésemet, ami nem is neked szólt?

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.17. 15:33:24

@Attilajukkaja: jaj ugyan. ne bóvliskodj. a te kérdésed egy állítás.

Attilajukkaja 2020.06.17. 16:06:35

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
Vagyis nem tudsz rá válaszolni?
De igazad van, ha nem is tudsz válaszolni, nekem tényleg meggyőződésem, hogy nem a családok durva szétszakítása lenne a megoldás. Csak kíváncsi voltam a véleményedre. :o)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.17. 16:53:52

@Attilajukkaja:

"Ő azt tapasztalta, hogy az elítéltek 70-80%-a volt cigány. Ez ellentmond az országos statisztikáknak"

Van hiteles országos statisztikád? Ha igen, ide vele!

Sir Galahad 2020.06.17. 17:20:16

@száll a kakukk fészkére......: ó hát ha prostituált, akkor teljesen érthető, miért nem akar Magyarországon élni. Itt nyilván nem hozna annyit az üzlet. Nincs ezzel baj, racionális a döntés, csak ne tessék mirnyákolni a politikai légkör miatt, mert az egy rendes kurvának mindegy.

GyMasa 2020.06.17. 19:53:43

@midnight coder:
Az azért igen beszédes, ha rákeresek Ahmaud Arbery nevére a Youtube-on, akkor csupa balos hivatalos hírportálnak jönnek be a riportjai, ahol fekete műsorvezetők mondják el a véleményüket az esetről.
Sehol egy Fox news a listában...

GyMasa 2020.06.17. 20:14:22

@Attilajukkaja:
"Ezt te sem gondolhatod komolyan. Szóval a családtámogatás gerjeszti a bűnözést?"
Hát, egy tőlságosan bőkezű, és feltétel nélküli támogatási rendszer azt mindenképpel ösztönzi, hogy valaki ne akarjon dolgozni.
Ebből ered, hogyha nem dolgozik, akkor nem is lesz saját bevétele.
AMikor 10-én megjon mondjuk a 120 000 HUF csp, és 4 nap múlva már momcs belőle egy fillér sem, akkor igen könnyen lehet valakinek olyan ötlete, hogy akkor vegyük el mástól, mert nekik van.
(mert az, ha csak úgy JÁR neked a pénz, akkor sokan hajlamosak elhinni, hogy más is jár nekik.)
És a gyerekeik pedig ebben a környezetben nőnek fel, és ezt a példát látják.

" Amúgy a családtámogatás alatt nem csak a válogatás nélküli pénzosztást értjük (családi pótlék), hanem például olyan intézkedéseket is, hogy a gyerekeknek kötelező nem csak iskolába, hanem óvodába is járni."
Én úgy tudom, hogy ez ma kötelező, és mekkora ajvékolás volt a balliberális körökben, amikor orbánék ezt bevezették.

" De idetartozik az egészségügyi ellátás,"
Az ma minden 18 év alatti magyar állampolgárnak alanyi jogon jár.

" az iskolai szegregáció azonnali megszüntetése,"
Ugye nem mondod komolyan, hogy ez országos probléma?

" a szociális hálózat megerősítése, "
Ez elsősorban önkormányzati feladat.

"a gyermekéhezés csökkentése,"
Miért nem a megszüntetése?

" de talán még a munkahelyek létesítése/megtartása is."
Mondjuk ez egy szabad piaci környezetben csak annyiban az állam feladata, hogy megfeleő, minél semlegesebb ösztönzéssel biztosítsa ennek a LEHETŐSÉGÉT mindneki számára.
(nem mellesleg, a közmunkaprogram ellen is mekkora rinyálás folyik a mai napig a bal oldalról)

" Véleményem szerint, egy okos családtámogatási rendszer, ami nem csak a tehetősebb családokat segíti, hanem a szegényebbeket is, sokkal többet számítana az egész magyar társadalom számára, mint a szegények ellehetetlenítése."
És, szerinted ez hogy nézhetne ki, ha szerinted is káros a feltétel nélküli nagy pénzek osztogatása, de a mai, adókedvezményes rendszer sem megfelelő neked?
Ami azért is vicces, hiszen a minimálbér 161 000 HUF, így két, minimálbért kereső ember már két gyerekre is majdnem a teljes támogatást igénybe veheti a családi pótlék MELLETT.

GyMasa 2020.06.17. 20:23:00

@Attilajukkaja:
Ezek NEM hiteles, országos statisztikák, hanem kutatások.
Hiteles statisztika az, amikor mondjuk a BV nyilvántartja az adatokat minden egyes szamélyre lebontva, és azt hozza nyilvánosságra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.17. 20:41:36

@Attilajukkaja:

A sulinetes felmérés alapvető célja nem a cigányok börtönlakosságbéli arányának megállapítása volt, ezért nem is törekedtek a pontos arány felderítésére. Csak pár hibáját említem:

1) Önbevalláson alapult. Nem sok magyar vallja magát cigánynak, de nem kevés cigány vallja magát magyarnak, én is sok ilyet ismerek. Maga a tanulmány is ezt írja a "2. Az előkutatás" pontban:

"az igazságszolgáltatásban nem akadtunk diszkrimináció nyomára. Interetnikai kapcsolataikban erős asszimilációs hajlandóság működik, saját csoportjukat összességében negatívan ítélik meg."

Ennek alapján valószínűsíthető, hogy voltak olyan cigányok, akik a fenti meggondolásból magyarnak vallották magukat.

2) Az értékelhetetlenül kitöltött kérdőíveket nem vették figyelembe, holott ezeket legnagyobb arányban az írni-olvasni nem vagy alig tudó cigányok töltötték ki, ahogy ezt meg is említik. Ez a kutatás célját tekintve érthető, ám a cigányság arányának megállapításánál torzít, a ténylegesnél kisebb arányt hoz ki.

3) 188 elítéltből csak 160 fő vállalta az együttműködést, nem tudni, ezek között milyen arányban voltak cigányok. Erősen valószínű, hogy ezek között is többségben voltak az analfabéta cigányok.

4) Túl kicsi a merítés.

Az is vicces, hogy a már említett pontban ezt ríja:

"Az előkutatásban megállapítottuk, hogy a cigányok aránya a börtönben mintegy 35-40%."

Aztán a "III/2. Etnikai megoszlás: magyarok, cigányok, asszimilánsok" pontban kiderül, hogy az összes válaszadó 41.5%-a cigány. :DD

A fentiek alapján hadd ne tekintsem ezt a tanulmányt hitelesnek a cigányok börtönnépességen belüli arányát illetően. Más téren lehet hiteles, ezt nem néztem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.17. 20:45:51

@Attilajukkaja:

Továbbra is várom azt a hiteles országos statisztikát, amire hivatkoztál.

Attilajukkaja 2020.06.18. 12:29:43

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
Kár, hogy ennyire hiszékeny vagy, mert nem igaz. Bárki is mondta neked.
Ha pedig nem akarod elmondani, mit gondolsz egy kérdésről, akkor nem kell. Nem kötelező. Vagy azt szeretnéd, hogy elnézést kérjek, amiért megkérdeztem a véleményedet?

Attilajukkaja 2020.06.18. 13:11:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"várom azt a hiteles országos statisztikát"
Ennél hitelesebbet sajnos nem találsz, mert "Magyarországon 1986-ban publikálták egy közel tíz évig tartó kutatás eredményeit, azóta hasonlóan átfogó vizsgálat nem zajlott, mivel az 1992-es adatvédelmi törvény az európai gyakorlatnak megfelelően fokozottan védett személyes adatnak nyilvánította az etnikai hovatartozást". [Wikipedia] :o)
De ha neked hitelesebb egy ismeretlen kommentelő szava, mint egy átfogó, hivatalosan publikált kutatás eredménye, akkor sajnos nem tudok segíteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.18. 21:10:26

@Attilajukkaja:

Te hivatkoztál országos statisztikára, aztán belinkeltél egy tanulmányt, amely nem statisztika, önmagának is ellentmond, és mellesleg bevallottan nem is a cigány börtönlakosság arányának megállapítása a célja.

Attilajukkaja 2020.06.19. 15:18:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Miben mond ellent? Hová akarsz kilukadni? Vagy csak az a cél, hogy beleköss az országos szóba? Jó, akkor nem országos. Most jobb? Az ismeretlen kommentelő által leírt tapasztalatot semmi nem támasztja alá. Csak egy nagyon szubjektív vélemény. Ilyeneket te vagy én is tudnánk írni.

GyMasa 2020.06.19. 16:05:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
És még csak nem is országos...

Attilajukkaja 2020.06.19. 16:17:05

@GyMasa:
Akkor nem az. Ez mit támaszt alá?

GyMasa 2020.06.19. 16:22:12

@Attilajukkaja:
Hát, pont azt nem, amit állítasz.

GyMasa 2020.06.19. 16:57:20

@Attilajukkaja:
Mittudomén, mondjuk azt, hogy szeretsz nagyokat mondani?

Attilajukkaja 2020.06.19. 17:18:18

@GyMasa:
Ezt állítottam volna? Hol?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.19. 20:31:46

@Attilajukkaja:

" Az ismeretlen kommentelő által leírt tapasztalatot semmi nem támasztja alá."

Ahogy azt az állításodat sem támasztja alá semmi, hogy a kommentelő által írt mai arány nagyobb a nem is létező friss országos statisztikánál.

Attilajukkaja 2020.06.20. 10:12:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Miért mondod? Neked egy tudományos tanulmány az semmi?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.20. 11:06:42

@Attilajukkaja:

Mondd, te most adod a hülyét vagy tényleg olyan egyszerű vagy, hogy nem fogod fel, amit a tanulmánnyal kapcsolatben leírtam? A tanulmánynak soha nem is volt célja az országos börtönlakosság etnikai összetételének vizsgálata, épp ezért a módszertana sem volt ehhez alkalmas.

Attilajukkaja 2020.06.20. 11:36:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
" A tanulmánynak soha nem is volt célja az országos börtönlakosság etnikai összetételének vizsgálata, épp ezért a módszertana sem volt ehhez alkalmas."
Beismertem, hogy a tanulmány valóban nem volt országos, mert ilyet nem is engedélyeznek manapság. A módszertannal nem tudom, mi a gondod. A lényeg, hogy te nem bízol az eredményeiben. Mert így döntöttél. De mi a lényeg a cigányokra, a családtámogatásra, a félzárkóztatásra nézve? Személyeskedés helyett akár erről is elmondhatnád a véleményedet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.20. 15:53:02

@Attilajukkaja:

"A módszertannal nem tudom, mi a gondod."

Pontokba szedtem, olvasd el.

"De mi a lényeg a cigányokra, a családtámogatásra, a félzárkóztatásra nézve?"

Irreleváns, mert nem erről beszéltünk, hanem a cigányos börtönbéli arányáról. Te is ezzel kapcsolatban hivatkoztál a tanulmányra.

Attilajukkaja 2020.06.20. 16:25:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Irreleváns, mert nem erről beszéltünk, hanem a cigányos börtönbéli arányáról. Te is ezzel kapcsolatban hivatkoztál a tanulmányra."
A hivatkozásom valóban csak a börtönökre vonatkozott, de ha még vissza tudnál emlékezni, akkor bőven volt szó a családtámogatásról is. De ha neked az már irreleváns, ejtetted a témát, akkor nem erőltetem. :o)

A tanulmány módszertatának elemzésére meg nem tudok kitérni, mert tőled eltérően, nem vagyok ennek szakembere. De a lényeg, hogy ha valami álnéven beírom, hogy a börtönök lakóinak 99%-a cigány, azt jobban elhiszed, mint egy publikált felmérés. Mert csak!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.20. 16:40:21

@Attilajukkaja:

Ha a cigányok börtönökbéli arányáról beszélszne próbálj másfelé terelni. és kiderül, hogy amire hivatkozol, az nem is ezzel foglalkozik, akkor

"tanulmány módszertatának elemzésére meg nem tudok kitérni, mert tőled eltérően, nem vagyok ennek szakembere."

Nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy észrevegyél pár hibát, A szakember bizonyára többet is találna. Nekem sem kell burkoló-szakembernek lennem ahhoz, hogy észrevegyem, ha a szarul rakták fel a csempét.

"ha valami álnéven beírom, hogy a börtönök lakóinak 99%-a cigány, azt jobban elhiszed, mint egy publikált felmérés."

Milyen jó, hogy te jobban tudod, mit hiszek el (jobban). Az persze bizonyos, hogy ha a kérészek nemi életéről készült tudományos felmérés kijelentéseket tesz a gyenge kölcsönhatásról, akkor ez utóbbi vonatkozásában nem adok sok hitelt a felmérésnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.20. 16:47:00

Egyébként a tanulmány is írja, hogy más felmérésektől eltérően ők önbevallás alapján tekintettek valalit cigánynak. Innentől az egész felmérés esen része kuka.

Attilajukkaja 2020.06.20. 17:01:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"kiderül, hogy amire hivatkozol, az nem is ezzel foglalkozik"
Tényleg nem találtál benne adatot? Lehet, hogy számodra a sulinet nem elég komoly, és örülnék, ha ennél komolyabbat tudnál találni. Kérlek, azt nekem is küldd el. Hálásan köszönöm!

" te jobban tudod, mit hiszek el (jobban)"
Eddig azt hitted el, amit akartál, ennyit biztosan tudok. Mást nem nagyon. A témában még annyi adatod sincs, mint nekem. :o)

Attilajukkaja 2020.06.20. 17:50:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Látom, kifogytál az "érvekből" Maradt a további olcsó személyeskedés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.20. 21:27:05

@Attilajukkaja:

Galambocskám, tucatnyi kommentváltás után sem tudtad igazolni azt, amit írtál:

"Ő azt tapasztalta, hogy az elítéltek 70-80%-a volt cigány. Ez ellentmond az országos statisztikáknak."

Már csak azért sem, mert az általad emlegetett "országos statisztka" általad is elismert módon nem létezik. :PP Innentől igazán nem tudom, miért fosod a szót.

Attilajukkaja 2020.06.23. 18:52:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Messze vagyok attól, hogy a galambocskád legyek. Én sem illetlek ilyen elnevezésekkel, ezért kérlek, hogy a jövőben te se tedd!
Az általam említett országos statisztika említését helyesbítettem azzal, hogy egy tanulmányról van szó. Ennek ellenére te folyamatosan ezzel jössz anélkül, hogy bármilyen tényállással meg tudnád cáfolni a tanulmány eredményeit. Ehelyett átmész valami mocskolódásba, amire nem tudok ugyanilyen stílusban válaszolni. Sajnálom, de részemről ennyi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.23. 20:01:04

@Attilajukkaja:

Leírtam azokat a módszertani hibákat, amelyek miatt a cigányok arányát tekintve a tanulmány nem tekinthető hiteles forrásnak. Ahogy a kommentelő adata sem az. Így egy nem hiteles adatot egy másik, szintén nem hiteles adattal próbálsz cáfolni. :PPP

Attilajukkaja 2020.06.24. 10:20:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Én is leírtam, hogy nem érdekelnek az érveid, mert nem vagyok olyan hozzáértő szakember cigánybűnözésben IS, mint te, ezért nem tudok érdemben hozzászólni.
Legfeljebb azon néztem nagyot, hogy például azt kifogásolod, a tanulmány önbevalláson alapult. Miért, hogy kellett volna másképp megállapítani, ki cigány és ki nem? Az ismeretlen kommentelő mi alapján állapította meg olyan pontosan a 80%-ot?
Vagy azért minősíted le a tanulmányt, mert "Az értékelhetetlenül kitöltött kérdőíveket nem vették figyelembe". Ugyan nem tudod, miért voltak értékelhetetlenek, meg azt sem veszed figyelembe, hogy értékelhetetlen adatokat SOHA nem vesznek figyelembe, de azért ebbe is belekötöttél - számomra érthetetlen módon.
"188 elítéltből csak 160 fő vállalta az együttműködést, nem tudni, ezek között milyen arányban voltak cigányok."
Érdektelen, hogy azok között, akik nem akartak válaszolni, hány cigány volt. Stb.
Szóval továbbra sem értem, miért pörögsz továbbra is ezen megállás nélkül. Mit akarsz ezzel bizonyítani a személyeskedésen kívül?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.24. 14:49:38

@Attilajukkaja:

"Sajnálom, de részemről ennyi."

Látom, nem bírsz leállni. :P

Attilajukkaja 2020.06.24. 16:58:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Valóban, ezt nem tudtam szó nélkül hagyni, mivel te erőltetted tovább a dolgokat. :o)
De most már tényleg ejtem a dolgot, mert csak az időmet vesztegetem. Szia!
süti beállítások módosítása